Pin it

30 juni 2016

Sommarklänning och linne - BJD Doll

Liv, BJD Doll. Photo by Susanne Lundström Johansson



Dress, photo by Susanne Lundström Johansson
Dessa varma sommardagar som har varit här hemma så behövde Liv så klart en sommarklänning.
  Den småblommiga rosa klänningen är ärmlös.
Den har ett resårband upptill och ett band i livet.
Bandet har jag sytt fast bak.


Tyget är nostalgiskt.
Det är en gardinlängd av en gardin som jag hade i mitt fönster i mitt flickrum.
Jag var väl mellan 10-12.
Hittade tygstycket på vinden i en kartong.
Min gamla gardin blev perfekt till Liv.


Har sytt ett linne till BJD doll.
Linnet blev inte så fantastikst bra, jag behöver öva lite mer.
Den passar ju ändå så lata sommardagar fungerar den ju, när ingen ser.



photo by Susanne Lundström Johansson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar