Pin it

4 augusti 2016

Bara goa gubbar

Stickade gubbar och bläckfiskar
Gubbar i stora lass, detta är min nya last !

Dem är så roliga att sticka
att jag helst från jobbet vill sticka.

Vara hemma hela dagen
bara ha garn på magen

Men drömmen dit är lång
nu får jag sticka hela natten lång


AIK






  Det har hittills blivit 24 bläckfiskar och 20 gubbar.
Alla är inte med på bilden ovan då några är bort adopterade eller bortgivna i presenter.


Gubben i mörkblått och (guld) det blev gult i brist på guldgarn fick min pappa.

Jag gjorde även en gubbe i Hmrr DIF färgerna men jag föredrar att säga Åländska färgerna, så den fick svärfar.







Java

Mannen min ville att jag skulle göra en Java, det har nu blivit två stycken Java. Nästa utmaning blir Darth Vader

Allt från Moster Sans stickerier












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar