Pin it

3 augusti 2016

Pyssel till BJD doll - Glasögon

Har sett flera BJD dolls med glasögon och det finns säkert att köpa någonstans.
 Dock inte där jag har köpt min docka.

Såg på Pinterest en tjej som hade ritat och gjort egna glasögon till BJD Doll, smart tips.
 Sagt och gjort.

Fram med en kartong, sax, penna och blackboard paint.
Rita och karva, måla, måla igen, snygga till.

Tänk på att inte använda oljebaserade färger.
Tips finns här

När jag provade glasögonen så ja, Liv såg ut som fantomen.

 Nu har jag målat dem igen och jag har försökt snyga till kanterna lite, men jag är inte nöjd med mina glasögon. Kanske var det modellen som inte passade till Liv.

Men jag ger inte upp.


Första försöket med att göra glasögon avklarat.
 Nu ska jag ta nya tag och försöka igen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar