Pin it

24 september 2016

Orm

Jag gör en orm !

 Har inget direkt mönster utan bara en bild.
Fick ett " nytt projekt " tips av väninnan.
Måste testas.


Moster Sans stickerier Orm 34 cm lång
Jag har fått repa upp några gånger då jag lyckades öka maskantalet lite väl mycket .
Första gången såg ormen ut som en kjol.
Andra gången jag repade upp så hade ormen ingen svans..

Nu liknar ormen en mask eller en larv, men det beror mer på att restgarnerna tog slut för stunden.
 Inte så att jag inte har restgarner, men i detta material.

Nu ska jag göra ett nytt försök, nu ska ormen bli en orm hoppas jag annars stickar jag på några fötter så blir det en ödla.
Då har jag en mask/larv och en ödla !

Moster Sans stickerier Orm 34 cm lång



Fantasin är oändlig och ett misslyckat projekt kan bli ett lyckat projekt.
Beror helt på hur man ser det. Kanske inte alltid som man tänkt sig, men det innebär inte att det är fel.
 Lite annorlunda, men inte fel.
Det har jag lärt mig genom tiden.






På bilderna så ser "ormen" lite liten ut, men den är 34 cm lång.
Jag har bara använt mig av rena bommulssgarner och stoppat ormen med vadd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar