Pin it

28 januari 2017

Blomsterprakt

Nu är det dags att fylla utsidan med lite färg.
 Våren är här..näe absolut inte på långa vägar.

Det har börjat bli lite ljusare på kvällarna.
Det blir inte mörkt vid 14, 15 tiden utan det är faktiskt ljust till i alla fall 16:30 typ.
 Mörkt på morgonen är det i alla fall ännu en tid.

Sen i mars kommer den förbaskade j***a sommartiden då man ska hålla på att flytta fram tiden, bläää. Jag föredrar normaltiden som är nu, eller som en del vill kalla det vintertid.
Det är normaltide, innan folk fick för sig att mitten på 80 talet flytta fram klockhelvetet en timma för att få ljusare sommarkvällar. Daaa vi bor i Norden !




Vi har ljusa sommarkvällar !
I juni går ju inte solen ner knappt och i norr går den inte ner alls.

Ahh åter till dem fina blommorna.

Det var bra pris på Primula idag, 4 för 100kr.
 Exgtrapris på mossa.

Fram med trortjänaren, den fina korgen, i med mossa som grund och runt kanterna.



Mossan i botten ger inte bara skydd utan håller fukt när man vattnar .



I med primulan tätt tätt ihop och sedan lite kvistar runt om.
Nu är det rätt tätt och den bör klara några minusgrader ner när den står ute på farstukvisten.

Den är lättskött Primulan.
Förra året hade jag dem ute redan från februari.
Den ena klarade sig hela året ut och blomade faktiskt ända in oktober.










Nu passade jag även på att handla lite snittblommor och lite mer gelekulor.
Det är kul tycker jag med dessa kulor som sväller upp i vatten.
Nu blandade jag blått, lilla och rosa så att botten kommer att passa blommorna.

Det blir lite läckert tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar