Pin it

20 januari 2017

Spela spela hela dagen lång

Stickat av Moster San
Spela, spela vad då?

Jag har fastnat på ett spel där jag lagar mat, cooking dash.
 Stickandet blir lidande när jag lagar mat i spelet istället för stickar när jag pendlar eller på kvällen.
 Det här måste få ett slut.

Liv behöver kläder, jag behöver sticka upp alla mina garner jag köpt på mig.
 Det är en del jag har kvar.

Sängkläderna till docksängen har nått sin slutdestination, dockan sover sött i sin säng.


Filten var roligt att göra och jag funderar på att göra en till fast i större storlek.
Nu var rutorna så små, men att göra stora rutor.
Jag har ju så mycket restgarner.
Stickat av Moster San




Jag skulle ju kanske kunna sticka lite barnsockar.
Dockorna behöver lite nytt, jag har ju gett bort alla kläderna jag har gjort tidigare.
Sen har jag ett jättefint lingarn som jag skulle sticka ett linne till mig.

Vantar kanske?

Vill köpa mer Lovvikagarn...men jag måste ju sticka upp det jag har.

Man kan inte bara köpa och köpa, man måste göranpågot av det också.
Jag har gamla garnprojekt som jag inte börjat på ännu, det kommer alltid något annat emellan.


Den där koftan, den måste jag ta tag i snart, det garnet och mönstret har väntat sedan 2012.
Japp 2012. I oktober blir det 5 år...

Näe dataspelen måste ta stopp nu.
Nu måste jag sticka istället.

Jag tror dock att det är bra att få något annat emellan, annars blir fritidsintresset ett måste och ett måste, det är aldrig roligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar