Pin it

15 februari 2017

Handgjort Halsband

För hur länge sedan, jag kommer inte ihåg hur länge sedan det är, men minst 3 år sedan.
 I alla fall, för typ minst 3 år sedan var jag på Syfestivalen som det då hette.

 Heter numera Hantverksfestivalen, tycker jag är mycket bättre.
 Då i alla fall köpte jag pärlor och stenar för att göra halsband.
Jag köpte även band och lite annat smått och gott.

















Sen har det bara legat i en låda tills häromdagen.
 Fick inspiriation och tänkte, men herregud jag kan ju göra eget halsband.

Så det var dags.

Fram med lådan, leta fram kulor, stenar, platta- och fyrkantiga.
 Hur ska det se ut ?
Vad passar ihop ?

Hur vill jag ha det?

Några timmar senare så hade jag fått ihop till ett halsband, ett till och ett till.

Jag är ju sån, det ska jag göra och det och det. Jag blir så ivrig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar