Pin it

28 februari 2017

Mjukisbyxa/Pyamasbyxa Herr







Har faktiskt sytt ett par sköna byxor i trikå till min man.
 Jag valde ett enfärgat tyg i marinblått samt ett muddtyg i en liknande färg.



Moster Sansstickerier
Det var häromdagen som jag var och besökte min kära vän Anne och vi hade syverkstad hemma hos henne. Väninnan kan sy, vad hon än säger så kan hon det, punkt slut.
Nu fick jag en genomgång om hur man ska sy ett par byxor och vad man ska tänka på när man syr i trikå.



Klippte till mönster och började sedan sy ihop mannen mins byxor,
Linningen sydde jag ihop med en mudd och sedan har jag använt mig av resåri muddkanalen.


Jag blev riktigt nöjd med reultatet och byxorna passade faktiskt.
Moster Sansstickerier



Förutom att bara sy var det helt underbart roligt att få träffas igen och ha denna kreativa anda.
 Nästa gång är vi hemma hos mig och då, då ska jag sy en kjol.






Jo Anne, en topp/linne, det måste vi gå igenom också.


Nu ska jag faktiskt sy ett par mjukisar till min pappa.
Det är nästa sak som står på tur.

Ett par marinblå mjukisar att mysa med i soffan och till det pappa får du ha dina stickade sockor som jag gjort till dig.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar