Pin it

28 april 2017

Mössor/Beanies till docka

Nu har jag fått riktigt smak på att sy.
Moster Sans Stickerier
 Det är ju kul.

Har funderat ett tag på att göra mössor i olika tygmönster.
Eller beanies som dom även kallas.

Hur gör man nu då ?

Det var inte så svårt, men för säkerhetsskull måste ju jag göra till dockorna först,

Så det gjorde jag.
Först mäta dockhuvuden, sedan rita upp mönster på mönsterpapper eller om man nu inte har det bakplåtspapper.

Ever After High, Moster Sans Stickerier
Nåla mönster och klippa ut tyg.

Tyvärr är ju nackdelen att när det är så smått ja då är det ju så pilligt.
Fördelen är ju att det går fort och man eller jag i detta fall får in principen och tränar.

Jag är en praktiker och jag måste få testa i produktion.

Nöjd med resultatet och det är dockorna med.


Ever After High Moster Sans Stickerier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar