Pin it

12 juni 2017

Jeanstrikå - svarta byxor

Jepp, då var dem klara, mina byxor.
 Det tog lite tid då arbetet fick ligga och vänta lite då och då.
 Blir så ibland.
Man har helt enkelt annat för sig. Man kan ju inte bara sitta hemma och om man nu är hemma då måste man ju helt enkelt göra lite andra saker ibland. I alla fall jag.

Hur som, byxorna är klara.
Tyget är mjukt ock lite sladdrigt, nästan en känsla av mjukisbyxor.
Inte alls som det blå tyget jag köpte, som var stadigt och strechigt.
Lite besvikelse faktiskt.
 Sen är jag lite besviken på färgen, svart för mig är svart, inte som detta som ger intryck att vara mörkgrått.
Jag hade velat ha svarta byxor precis som mudden jag köpte till. Man ser en betydlig färgskillnad.










Inte så konstigt egenligen.
Det blå tyget var Denim superstrech Marin och sedan finns det jeanstrikå blå och svart.
 Det skulle finnas ett Denim superstrech Svart, jag köper direkt !

Byxorna är supersköna, tyget är mjukt och ja jag har använt dem på jobbet.

Jag sydde dem höga i midjan med en muddresår, dem åker garaneterat inte ner under magen.
 Enkelt sydda, men vad gör det.

Jag kommer att fortsätta sy mina enkla byxor, betydligt billigare och passformen är perfekt.
 Ska köpa mer denim superstrech via Tygrullen, ska sy olika varianter av sköna, enkla byxor.

Inte är dem så pjåkiga i alla fall ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar