Pin it

17 september 2017

Målar krukor

 Vid sidan av kärlekstomtar så målar jag krukor.
Det ska bli julgrupper och faktiskt nyårsgrupper.

Lite blandat så där.

Jag har helmålat och någon kruka målade jag med schablonen.
Njae vart så där.

Funderar på att måla en grön gran på en röd kruka istället för runt om, det blev lite mycket.


Så jag prövar mig fram lite granna.
Jag har 6  krukor totalt att måla och nu är 4 grundmålade.
Jag har inte fått hem mina blomlökar ännu heller så det är lite svårt att planera, inte kommer jag ihåg hur jag tänkte i Juli när jag beställde lökarna.
Jisses ....

Mitt skrivbord ser ut som ett bombnedslag i alla fall då den här målarhistorien aldrig tar slut.
 På gott och ont.

Det är ju fint väder också, man vill ju inte missa dem dagarna och kvällarna på hösten när man kan vara ute.
Vilket dilemma.

Återkommer med färdiga krukor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar