Pin it

7 oktober 2017

Julgrupper - att göra själv

Nu har amaryllislökarna kommit som jag beställde från Bakker Trädgårdsprodukter redan i somras faktiskt.

 Jag har ju som sagt redan tidigare köpt tomtar och andra små tillbehör på Slöjd Detaljer samt jord och lite annat smått och gått på Plantagen

Nu var det bara att sätta igång och pyssla.
Krukorna är sedan tidigare redan målade, eller ja nästan alla var målade, jag hade två krukor kvar att måla.

Jag planterade lökarna, jag har dekorerat och ja, färdiga.
Nu ska det bara börja växa.

Jag beställde faktiskt också julrosor som jag däremot planterade i en mer "Nyårskruka".
 
Har redan gett bort en julgrupp till min mor. Lite tidigt kanske, men nu blev det så.


 Det är så kul att ha sådana här små projekt och att sitta och pyssla.
Man ska bara ta sig tid, tyvärr kostar det inte bara i tid, men det är en helt annan del.

Det är hög tid att plantera amaryllis nu om den ska hinna titta upp till jul. Så även om det låter tidigt att måla krukor så bör dem ju vara målade innan plantering.

Däremot behöver man ju inte dekorera dem förrän man ger bort dem så som jag har gjort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar