Pin it

4 februari 2018

Det var ett tag

sedan jag skrev något.
 Jag har varit upptagen med annat.

Dels har jag ändrat och sytt om lite kjolar som varit lite för stora  midjan och elelr som nu har jag klippt bort en massa onödigt tyg i en klänning, kjolen var som en maräng.
Jag har även köpt in ett par nya roliga tyger från Rosahuset ska ge mig på och sy linnen och jag vet inte hur det blir. Den som  lever får se, man måste ju pröva, övning ger färdighet.

Tyger från Rosahuset.com


Sedan har vi faktiskt varit ute i det underbara vinterlandet som vi äntligen fick i södra delarna av Sverige.


I norra delarna har det ju varit vinter sedan i oktober. Men här där jag bor har det varit knapert och det har kommit och gått.



 Men julen den var grön trist nog.

 
Men nu är den här den fina snön, det blir ljusare direkt, det är bitigt och friskt ute.
Tyvärr riktigt halt på vissa ställen.
 Ren glansis, det lir så när det töar och regnar med plusgrader och fryser på  på natten och sedan snö på det.





Glöm inte att mata fåglarna och djuren nu under dessa stränga förhållanden, det har varit 3 dåliga kalla vårar vilket inneburit att det inte finns några bär och som i somras fanns det ju inga insekter, väldigt konstigt och annorlunda må jag säga.





Nog med moralkakor nu.

Nähä ska jag sätta igång och sy fast kjolen på klänningslivet nu?

sen är det dags att åka och köpa mer fågelmat och röda goda svenska äpplen, dem gillar trastarna,  kol-och björktrastarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar