Pin it

27 maj 2018

Morsdag idag

Idag är det Morsdag i Sverige.
 Vad passar inte bättre än att baka en paj?










Paj är ju så populärt med vaniljsås, det är en efterrätt som inte slår fel.

Nu när rabarbern har kommit upp så är det ju helt klart en rabarberpaj man ska göra.
 Nu råkade jag ha några äpple som började bli ledsna så det blev en äppelpaj med.

Det fina i kråksången är att jag använde mig av små 
enportionsformar.




Vaniljsås, har lite svårt för vaniljsås, men maken äter nog mer sås än paj. Det är vaniljsås med paj :)
 Men dock den hör till.




Nu gjorde jag en egen vaniljsås och den är faktiskt smaskens.
 Både pajdegen och vaniljsåsen kommer från recept ur boken A Piece of cake.



Behöver jag säga att det var en supersmaskig fika?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar