Pin it

18 mars 2018

Gardiner

Nu börjar det hända saker.
 Gardiner börjar ta form och bli klara.

Det tar en j****a tid att sy gardiner, det ska klippas, nålas, sys och fållas.
Det är ju pga längden det tar sådan tid.


Nu har jag satt upp panellängderna bara för att se hur dem ser ut.
 Ja,jag vet :)
Jag måste stryka dem...
jag ska, senare....


I ena rummet har jag en panelgardin som heter Anemon från Arvidssons textil, köpt från Rosahuset.com.

Den var färdigsydd, jag behövde bara fålla upp, som tur var.
Symaskinen går på högvarv just nu.
Anemon, Arvidssons Textil







Det andra tyget heter Edens Lustgård och det är också ett tyg från Arvidssons Textil, här har jag dock köpt metervara och jag har fått klippa till gardinerna själv.
Även detta tyg är köpt på Rosahuset.com



Edens Lustgård, Arvidssons Textil








En lite kul detalj är att mina dalahästar som jag sytt mössor och klänning i är faktiskt också ett tyg från Arvidssons Textil.


Svensk design när den är som bäst.
Gillar verkligen deras tyger. En eloge till deras designer :)


Näe nu en promenad i det vackra vintervädret och sedan hem för att sy fler gardiner.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar