Pin it

13 januari 2019

Årets första plagg 2019

Ja då var årets första plagg klart.
 det blev ett par söta mjukisbyxor i ett Hello Kitty trikåtyg.
 Nyttjade en stuvbit.

Byxorna är till min yngsta systerdotter.

Jag ville ha öglor i resåren i dessa byxor, det blir så snyggt.

 Men det är ett trassel innan man är klar.

Man måste tänka till, lött att det blir fel.
Sedan ska man ha ett bra verktyg att slå med.
Jag har inget. 
Jag måste införskaffa en gummiklubba, har redan tittat ut en.
Vad tar man under tiden.

Jag använder köttyxan.
Ser nog rätt makabert ut när jag slår yxan i högsta hugg, på dessa öglor.
'"bang bang bang bang"

Resultat blev ju faktiskt bra.







Till dessa små byxor har jag även sytt en liten tröja.

Tröjan blev nog inte så bra. Det är så svårt att sy ärmarna tycker jag.
Nu har ju jag endast gjort denna typen av tröja en gång tidigare och det var ett år sedan.
Jag behöver nog träna lite mer.

Resåren är ett mudd tyg, det är ju lättast att arbeta med mudd tycker jag.
I midjan är resåren 5 cm, så det är 10 cm resår man får klippa.
Till benen är det 4 cm, så lika där det är 8 cm mudd som sedan är vikt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar