Pin it

3 februari 2020

Vit Tröja

Satt en dag och tittade på tyger, lite sådär för att få lite inspiration och för att det är kul.
 Finns så mycket snyggt och roligt, ett stort urval i dag bland textilier.

Så sprang jag på ett vitt roligt tyg som ser ut som sammet hos Rosahuset.com
Krossad velour, Inte alls dyrt per meter.
Det där vore något, jag har ju en svart tröja som jag kan använda som mall..

Tyget kom hem och sen skulle jag ju börja klippa i det.
Men herregud vilket svårt tyg att klippa i!
Saxen betedde sig som om jag klippte i seg knäck.😣
 Är saxen slö?
Jag använder denna sax endast till tyg.

Jag började sy i tyget som är väldigt elastiskt och det var inga problem, man måste dock anävnda en elastiskt söm.

Men det var ju som glitter i tyget.
Allt är glittrigt ! 😲
Skrivbordet, golv.
Det ser ut som om jag använt glitter hårspray.

Har sytt några hårband av rester också.
Bäst att passa på när allt är glittrigt.

Tröjan blev som jag tänkte mig och jag kommer att använda detta mönster och liknande tyg fler gånger.







Ny sax inhandlad från Tygrullen den är helt suverän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar