Pin it

26 juli 2020

Vart tar tiden vägen?

Vart tar tiden vägen?
 Nyss var det semester och nu är det jobb igen.

 Jag tyckte det även var nyss jag var inne och skrev något, men det var evigheter sedan.




 Visst har jag pysslat och handarbetat, kanske ej så mycket då jag har njutit av solen och våra vackra och ljusa sommarkvällar.
Jag har både sytt och stickat, just nu håller jag på med en tröja, stickar några varv nästan varje kväll.


Igår köpte jag några härvor ullgarn från en gårdsbutik i närheten, deras egna får. Kunde ej motstå, garnet doftar så gott, får, ull.



Koftan blev klar till slut. Den blålila, garnet jag handlade för  ca 8 år sedan från Färgkraft  på Syfestivalen och som bara legat i en låda. Supernöjd med den. 
Koftan är stickad i mosstickning och när jag köpte garnet fick jag även med en beskrivning.
Det som tog tid och som jag lessnade på var mosstickningen. Det är inte en av mina favoriter.
 Koftan när den blev klar är varm, sval, elastisk och superskön. Så mödan värd 💪




Hade en del stuvbitar över så jag sydde några hårsnoddar och hårband som jag gav till min syster, det går alltid åt 😊

Passade även på att sy några grytlappar när jag ändå höll på med stuvbitar. inte min starkaste sida kanske, men dem ska ju bara jag använda så dem behöver ej vara perfekta.


Hårsnoddar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar