Pin it

19 juni 2021

Lite nytt och begagnat

 Har köpt lite nya tyger.

 Nya  och begagnade.

Har hittat lite stuvbitar igen på Tradera och så har jag köpt till lite nya tyger denna gång från Rosahuset.com.

Jag behöver lite nya blusar, linne och kjolar.
 Man sliter rätt bra på kläderna, framför allt kjolarna och en del är rätt urtvättade och duger till att ha hemma i trädgården.

Men ute bland folk kan man väl försöka ha lite "snyggare" på sig.

Så nu är det på gång med lite nytt.

Tyvärr tar det sån tid att klippa till mönster och tyger innan man kan sätta sig ner och sy.


Jag har en blus som jag trivs riktigt bra i, blusen har en trekvartsärm och den har börjat sitta åt i ärmen.
 Tog mod till mod till mig och klippte av till kort ärm.
Sydde på en spets och det blev ju bra. 
Nu kan jag använda



blusen ett tag till.

  
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar