Pin it

10 februari 2018

Blå Tofflor

Har letat runt bland mina mönster på tofflor alternativt sockor för lite ny inspiration.
 Hittade lite mönster i gömorna, dock var det för barn.
 Ja det hindrar ju inte mig, räknade om lite och ökade maskantalet, lite som när jag stickar sockor.






Förlängde sedan framsidan och mätte efter min fot.

Det blev en "dra-på toffel" kan man väl kalla det.
 Å den passade, det var det finfina.

Har även satt på halkskydd på dessa och jag må säga att det hjälper.
 Det kan bli lite väl halt med stickade tofflor/sockor på trägolv.



Nu har jag börkat med ett ytterliggare par och denna gång ska jag anteckna hur jag gör så att jag kommer ihåg och kan spara  mönsterbeskrivningen i damstorlek.

Bra att ha till nästa gång.

Tofflorna på bilden är mina, dem jag börjat sticka på nu är till mor min.

Varmt om tassarna är väldigt populärt i vår familj.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar