Pin it

28 juli 2018

Trädgårdstomte

Min gamla trädgårdstomte behöver rustas upp.
 Den har några år på nacken och färgen har försvunnit helt på den stackaren.
Tittade tillbaka på gamla bilder då han var ny och se vad grann han var. Inte urskinad som nu !
Han ser ju nästan sjuk ut, gråblek i ansiktet.
Stackare.

Slog sak i saken när det var en lite svalare en dag, endast 27ºC ute.

Sagt och gjort, leta fram färg i gömmorna.
 Det ska ju vara utomhus färg så klart. Det var ju inte länge sedan jag målade fjärilshuset och insektshotellet så det borde finnas färg.


Vacker väder ute, alltså är vi ute och målar.
Ut på gräsmattan och ställa upp alla målarsaker.
Nu har jag inte många färger utan jag blandar tills jag får en bra nyans eller färg jag gillar.


Det var lite pyssel, mina ben somnade medans jag målade tomten, kom nästan inte upp.

Jag tycker min nyrenoverade upprustade tomte ser bra mycket bättre ut än innan jag målade om.
 Tycker inte du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar