Pin it

4 december 2018

Tofflor till pappa

Nu är julklapps handarbetet i gång på fullaste allvar.
Det handarbetas för fulla muggar i mitt hem.
Nu har jag stickat ett par tofflor till pappa i ett garn som heter Backemarks Sport,
jag har aldrig stickat i det garnet tidigare.

Garnet var lätt stickat.
Jag har stickat dessa tofflor tidigare, till mig bland annat och till flera andra i min familj och släkt.
Skaftet stickas i resår och jag har valt att sticka resåren 2rm & 2 am.
Jag har gått på 13m/sticka och har stickat det på 5mm strumpstickor.

Foten är stickad i rätstickning och när man stickar rätstickning på rundstickor måste man sticka rätt vartannat  varv och avigt vartannat. 
Jag har använt stopper eller halkskydd som man också säger.

I toffeln lägger jag en kartongbit så att halkskyddet inte går igenom.
Sedan får detta stelna över natten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar