Pin it

1 december 2018

Julgranspyssel



Ekollon, se så fina dem är.
Dem är vackra som dem är.
Jag har inte använt ekollon i så stor bemärkelse tidigare.
Har nu varit ute och plockat ekollon i olika omgångar.

Har låtit dem torka och sedan har jag målat några.
Det ska bli julgranspynt.

Jag har målat i guld och i silver. Nu använde jag mig av målarfärg då jag hade så mycket över.
Det bästa tror jag faktiskt är att spraya.


När man målar måste man måla flera gånger om och om igen så att det verkligen blir färg.
Sedan måste man låta torka och måla baksidan lika många gånger.
På en del ekollon eller på dem flesta faktiskt så saknas hatten.
När målandet var klart så limmade jag fast hatten på ekollonet.
Sen fick det torka över natten.
Jag knöt fast snören i hatten.
Jag hade som tur var guld och silverfärgade snören eller det var garn.

Nu är det bara granen kvar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar