Pin it

30 november 2018

Simone Top






Nu har jag hittat ett jättefint mönster på en top som heter Simone Top.
Den är lätt att följa och lät att sy även för en nybörjare som jag är.

Jag hittade mönstret till Simone Top i boken -

Sty! Från hood till skjortklänning skriven av Jenny Hellström Ruas.





Gör man basmönstret kan man ju göra kanterna  och krage om man vill. 

Jag har sytt 2 stycken toppar och i olika härliga trikåtyger.


Jag kan rekommendera att köpa boken då det finns så mycket roliga saker att sy.
Framförallt får man inspiration.
Man syr först axlarna,
sedan ärmen och sedan sidorna ner.












Jag har använt lite olika tekniker.
Till halsen har jag använt ett kantband, men när jag fållade ärmen och nederkanten har jag på den blå toppen rullat in kanten och sytt.





Men på prästkrage toppen har jag använt mig av kantband både runt halsen och armen.
Men nederkanten har jag fållat upp och sytt som den är.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar