Pin it

19 november 2018

Rita födelsedagskort

Det är kul att göra kort, det har jag sagt tidigare.
 Det svåra är att komma på motiv och att man inte ska göra likadana.



Nu har jag pysslat med födelsedagskort till en lite yngre skara.
 Då kan man verkligen ta ut svängarna.

Nu har jag ritat en rosa elefant, för det finns ju rosa elefanter det vet vi ju allihopa.
Jag har använt mig av en mall till vissa av momenten.


Elefanten, ja, den är ritad från en mall. Inte blomma n och ballongen, det är ritat på frihand.
Björnen som är på bilden nedan är också ritad med en mall.
  Nu efter att jag är klar med dessa kort så har jag kommit på fler ideér man  kan göra på vykorten.
 Men det får bli en annan gång.







Det är också mer uppskattat med ett hemma gjort kort än ett köpt, man lägger ner tid och arbete på att göra något speciellt och annorlunda som ingen annan har.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar