Pin it

20 juni 2019

Grönt är skönt

Tänk er ett par sköna sockor i ett Alpacka garn.
 Jag gillar Alpacka garn.
Tunt och slitstarkt.

Värmer fossingarna så skönt.
 Svalkar fossingarna också.
Hur då månne?

Perfekta små sockor att vandra i även i sommarvärmen då dem håller fötterna torra.

Superbra till vintern, värmande.
Garnet är tunt vilket innebär tunna sockor som är slimmade runt foten.

 Nu valde jag en färg som skimrar i grönt och blått.
Så läckert tycker jag, passar perfekt in i sommarens gröna.

Nu använde jag 2,5mm sticka och 13 m/sticka.
 Resårstickning någon cm och sedan rutmönster stickning på skaftet.
Tunna sockor passar till det mesta.

Att sticka i garnet tycker jag är rätt lätt, dock kan det vara lite lätt att tappa maskor pga hala stickor.
Jag rekommenderar att använda bambustickor, dem är lite strävare och maskorna åker inteav lika lätt. Helst inte när dem ska vara kvar på stickan.
Så kom igen, börja sticka i Alpackagarn.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar