Pin it

13 oktober 2019

Enhörningsset

                                      Enhörning

 


Ibland är det bra att vara lite företagsam och rita av kläder till mönster när det är något man tycker är fint eller hittar korrekt storlek.
Så är det med barnkläder, barnen har en tendens att växa och jag hinner inte med vilken storlek dem har.
Nu har jag köpt lite nya mönster som jag sedan sytt i lite olika tyger.
Först ut är en stor stuvbit som blev över när jag gjorde den lilla byxdressen.


En söt liten enhörnings T-shirt.
Tyget är ett uv-tyg och ändrar färg i solljuset.
Detta tyg blir lilarosa.

Tänkte att det passar väldigt bra med en turkos kant.



Jag sydde leggings i samma tyg.
och dem är superenkla att sy.
Det går på ett kick. Man ska bara komma på tekniken.
Det  bästa med att köpa mönster är ju att det finns tillgång till fler storlekar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar