Pin it

3 oktober 2019

Klänningar

Jag har sytt klänningar till mig.
Tänk att jag vågade ge mig på det.

Jag köpte i somras några klänningar som jag trivdes utmärkt i och skulle vilja ha fler i samma modell.


Leta tyg, köpa tyg.
Hittade vad jag letade efter och tyget kom hem.

Sen låg det där någon vecka eller två.


Sen i all hast fick jag för mig att jag skulle ha mer klänningar med mig på resan.


Det var så det började.
Jag började att sy och rita upp kjolarna som jag redan berättat om i ett tidigare blogginlägg.
Till klänningarna.
Jag ritade av mina favoritklänningar på ett mönsterpapper.
Sedan gav jag mig på tyget.





Till alla kanterna har jag använt ett blått lite glansigare tyg, jag har haft breda kanter både i hals, ärmhål och i nedre kanten på klänningen.






Den blommiga klänningen är jag riktigt nöjd med.
Jag har inte riktigt sytt den efter originalet, men haft den som mall.
Jag som amatör vågade ge mig på rynkor med mera.
Nedan klänning hade jag med mig på resan och det ångrar jag inte. 
Av stuvbiten sydde jag sedan en kjol.

Jag sydde även en svart klänningen och jag använde mig av stuvbitar från marmortyget och det svarta glansiga tyget.
Jag hade dock inte den med mig på resan och jag ser att jag inte har något kort på den..

Den får inspirera i ett eget blogginlägg.

Tygerna jag använt är viscose jersey och köpta på Rosahuset.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar