Pin it

7 maj 2021

Disktrasor - sticka

 


Lite trevligt att sticka trasor, lite som grytlappar, 
  det finns så mycket varianter och mönster man kan sticka.

Trasorna tvättas lätt och kan användas om och om igen, som  man gjorde förr.
man kokade trasor.
Vem minns inte baljan på spisen med en kokande disktrasa i ?
Vem gör det idag?

Hur många återanvänder de trasor man har hemma idag, de flesta slänger nog sin trasa.

Åter  till de stickade trasorna.
  Både lin- och bomullsgarn fungerar ju utmärkt till trasor i alla dess former.
Jag har stickat trasor förut och även gett bort till systrar.

Trasorna är stickade i både rätstickning, våffelmönster och nu stickar jag vågmönster. Det är det som tar tid att man stickar efter mönster, annars skulle n liten trasa gå relativt fort,

Nu är jag inne i en period då jag måste sticka upp restgarner och då är ju trasorna bra.

 Några till ska det bli innan jag ger mig på ett jätteprojekt som jag har köpt både garn och mönster till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar