Pin it

4 maj 2021

Stickad kompott

Har stickat vantar igen, 
 gillar mönstret kråkklöver, så det blir vantar i det mönstret. det är lätt att sticka också.

  Det går relativt snabbt att sticka ett par vantar.
 Har stickat ett par i blått och ett par i gult.

Blåa paret är till mor min  och de gula är till syster min. 
 Nu har jag restgarner kvar och ska sticka ett par till mig.

Funder ar på att rita ett eget mönster, men vad?
Får fundera lite, det är ju ingen brådska, våren står för dörren och vintern är långt borta.

Fast varför gör man alltid så?
På sommaren ska man ju sticka vintersaker så att det är klart och tvärtom, det är ju ingen idé att börja när man ska ha kläderna. Fast det är ju lite så man gör.



Mössa, ja det har jag stickat nu 2 par faktiskt. 
Hittade ett gammalt mönster jag haft liggandes i gömmorna.

Båda mössorna är stickade i ett reflexgarn.
En lila och en rosa, till barn.
Tänkte att systrarnas barn kunde få varsin.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar