Pin it

11 september 2016

Mössa och vantar

Ledsnade rejält på att sticka bläckfiskar.
 Satte igång med att göra en mössa till BJD doll istället.
Efter att den blev klar fortsatte jag med att göra vantar.

Är man rustad så mycket inför vintern behöver man också en halsduk.

 Det ser rätt mysigt ut att ha ett helt sätt i detta fluffiga garn, som jag inte minns alls vad det heter.
 Det är bomull, kan det vara Svarta fåret Ida?
Det var det jag stickade igår.
Det går fort att sticka när man mestadels bara vilar.
Jag orkar inte göra några större projekt som att vika tvätt till exempel.
Jag blir helt kallsvettig.

För att bli av med förkylningen i kroppen så vilar jag och stickar.


Nu var jag tvungen att googla på garnet mitt i bloggandet.
Det var Svarta Fåret Ida.  Du ser, jag kom på det i alla fall....
Det rosa och ljusblå Ida garnet har jag köpt på Textilcntrum, det gula däremot köpte min syster åt mig i en butik som skulle läggas ner.

Nu ska jag vila lite igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar