Pin it

21 oktober 2018

Julkortspyssel



Nu är det full gång med julkortspyssel.
 det börjar bli den tiden på året nu, snart ska julsakerna vara klara.
Tiden går fortare än vad man tror. Ska man hinna allt så är det lika bra att börja i tid.
 Det kommer ju andra saker emellan lite då och då.


Så jag har börjat, först inventering,
vad har jag?
Finns det julkort och kuvert?
Vad har jag för saker att göra julkort med/av?

Sen är det dags att börja skissa.


Ett litet troll kanske?
Ett träd, tomtar?

Tomte av skinnspill
Jag gjorde en liten skogstomte av skinnspill och filt.

Julkort med tryck
Varför inte stämpla korten med olika tryck?
Det finns rätt mycket olika stämplar att köpa.
Det är bara att stämpla med olik mönster. jag har ju nu valt att ha dem flesta korten i olika färger.
Med vita kort kan man kan måla med vattenfärg eller stämpla dem med olika färger direkt.





Några julkort med  stämpeltryck

Kort med kantband och klistermärken
 När man har färgade kort som jag har använt mig av blir det det snyggt med svart eller brunt tryck.
Dem vita korten har jag använt mig av olika stämpelfärger som grönt och rött, typiskt jul :).




När man väl sätter igång så är det riktigt kul och det blir bara fler och fler.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar