Pin it

23 oktober 2018

Träd av stenar




Idag har jag pysslat med att göra kort med stenar,

 jag har haft en del små stenar liggandes ett antal år, väldigt många år faktiskt.




 Så jag har funderat på att använda dessa på kort.

 Först ritade jag upp mönster med en blyertspenna, sedan utvecklade jag mönstret med tusch.





Det var nu limpistolen kom på plats. 


 Man får vara försiktig dock för limmet blir varmt så att man inte bränner fingrarna.


Jag limmade lite duttar och på med stenar.
 Dutt igen och stenar.
Trixet var att få så många stenar på plats så fort som möjligt.




Denna gång gjorde jag ett träd i höstfärger med frostig mark.

Måste erkänna att det var första gången jag använt stenar på ett kort.
Det blev blodad tand, det här vill jag göra fler gånger.

kanske en tavla...

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar