Pin it

27 augusti 2019

Holger - mössa med ribbstickad krage

Holger, mössa med krage.
 Ny stickat och blev precis klart.

Det var en lättstickad mössa, mönstret från Hobbii var lätt att följa.

 Jag har stickat mössan till en liten kille.
 Jag tycker att mössan blev riktigt fin och den kommer att vara perfekt till vinterns mörka kalla kyla.

Det är en bra dagismössa eller pulkamössa.
All lek ute är mössan perfekt till.

Den åker inte av och det är en krage som går ner under overallen.
 Jag har tidigare stickat kragar och jag har bloggat om dem likaså.
  Kragarna är extra populära bland pojkarna då dem slipper en halsduk som knyts upp och ramlar av när dem leker.
Kragen sitter kvar och värmer.

jag har egna kragar och visst dem används kanske inte till och från jobbet, men dock ute på promenader eller andra snöaktiviteter.

Åter till mössan.

Jag valde en grå färg så att den ska passa till dem flesta färgerna, den är neutral och även om jag tycker det är kul med lite färger så ville jag att denna varma sköna mössa ska kunna användas oavsett vilken färg jackan eller overallen har.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar