Pin it

29 augusti 2019

Sockor grått och grönt

Sockor



Sockor, sockor kan man någonsin få nog av sockor?
Det är ju så kul att sticka sockor också.
Det är något man behöver i stort sett hela tiden och hela livet.
 Behovet tar aldrig slut.
 Sockorna tar dock slut.
Dem slits, man växer ur dem och så vidare.
Det allra tråkigaste är ju skaftet.
 Ja jag tjatar om det, jag vet.
Men skaften är ju oftast bara samma sak.
 Så..
I bland måste man ju testa lite nytt.

 Det var ett tag sedan jag gjorde lite nya roliga skaft. Jag har liksom glömt av mig. Man kan göra roliga skaft.
Inte bara rätt, avigt, resår.

Jo i början, dem första varven, men sen

 Sen är det ju bara och göra lite olika som man vill.
Bubblor, vågor, här har jag gjort det lätt för mig,  3-4 varv rätt, 3-4 varv avigt.
Det behövs inget mer än så för att det ska hända lite i skaftet.




Dessa sockor har fått en resårkant och sedan är skaften stickade i bara rätmaskor, runt runt på strumpstickor.

Jag har använt dubbelt garn i häl och i hela trampdyneområdet.
Det är där det slits som mest och nu förtiden är det ingen som stoppar sina strumpor längre, förutom jag då kanske.

Det är mycket fint garn som går till spillo när man inte stoppar utan bara sliter och slänger.
Strumpan/sockan håller ett bra tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar