Pin it

14 november 2019

Easydress - Klänning


Easydress - Klänning



 

Jag har köpt ett mönster på en klänning som
heter "Easy Dress". 

Det är lite kul att se hur annorlunda klänningarna kan bli med olika tyger fast man använder samma mönster.

 Man kan leka rejält med variationer, det är bara att komma på dem. Det är jag nog lite dålig på att göra.
Eller.  Jag menar, jag kommer på sådant efteråt, när det är klart.

Man kanske bara ska våga gå utanför mönstret lite grann och leka med olika tygvariationer också?

Det har jag ju gjort på senare tid i både T-shirts och klänningar samt i kjolar.

 

Så nu till Easy dress.

Just dessa klänningar är sydda i storlek 104.

Ett av tygerna är köpta på Roshuset och det är även mönstret, det andra är köpt på Textilcentrum

Den lekfulla och färgstarka NonStop klänningen som man nästan blir virrig i ögonen när man tittar på och den mer mjuka harmoniska rosa klänningen med enhörningar på.

Två klänningar till olika ändamål och tillfällen samma mönster.



Framsidan är tvådelad med ett liv och en kjol och det är valfritt om man vill ha ett midjeband eller inte.

Man kan ju även använda detta mönster och göra en stilfull eller festklänning då man har ett spetstyg i framdelslivet samt midjeband och halskant vara ett glansigt band.


Baksidan är en del och här kan man ju variera med ett annan färg på tyget, enfärgat om man vill, lika


så med ärmarna.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar