Pin it

22 november 2019

Kids that T-shirt



Kids that T-shirt

 

Så heter mönstret från OMG Bananas.
Denna T-shirt med lång ärm är i storlek 170

Mönstret är lätt att följa och det är inte så svårt att sy.
Om man inte som jag väljer ett tyg som "krullar" sig.
Jag tycker det är så jobbigt.

Jag ogillar dessa krullaihopssigtyg.
Inte alla trikåer gör det, men vissa..hopplöst.



Nu blev denna lite lång, för jag ändrade i all hast.
Nedre kanten ska bestå av en väldigt bred mudd.
 Det innebär att nedre delen av t-hirten blir lite bylsig när den är så lång.

Jättesnyggt , till en tjej.
Men det här är till en kille, skulle inte bli så populärt.
Så det blev en längre tröja, den kan bylsa den med, går över jeansen eller så kan man sy upp den eller minska i kanten om behov finns.
Pojkar har en tendens att växa så snabbt på längden så snart är denna tröja ändå för liten.





Skillnad mot nedre kanten och ärmarna så har jag använt mig av ett svart snedslå som kantband i halslinningen.
 Det blev väldigt stilfullt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar