Pin it

6 november 2019

Gardinkjol



Gardinkjol




Ja eller vad man ska kalla det.

Jag var ibehov av en kjol med lite finare material än vanlig trikå.
 Tänkte först sy en klänning, men tiden var knapp och tyget var i snålaste laget.

Jag fick rota igenom mitt lager av stuvbitar och hittade då detta tyg som har blivit över när jag sydde gardiner senast.

Tyget är jobbigt, det fransar sig hela tiden.
Det är ett vävt tyg.
 Det är bara att börja sicksacka kanterna.

  Kjolen består av fyra dela samt en halv underkjol då tyget är lite genomskinligt.

Nederkanten är fållad och som midjeband sydde jag bara fast en bredare resår.

Jag hade en kjol på 90 talet som hade en enorm resårkant synlig som linning i midjan.






 Tyckte ändå att det blev väldigt bra.
Vad gör det om resåren är synlig och används som linning?

Linningen döljs ju ändå oftast av en blus, tröja eller kavaj.


Kjolen går till knäna så den är pryd nog att ha i kyrkan.


Så tipset denna gång,
tänk om ni har ett par snygga gardiner som ni vill bli av med och som ni inte använt på länge.

En klänning?
En kjol?


Ja varför inte?

Det är ju mode nu att återanvända.
Gör om och använd
Ha det fint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar