Pin it

7 december 2019

Glömskan

Man kan inte tro det, men jag har varit väldigt kreativ en längre period.
 Tyvärr har jag glömt att ta bilder och blogga om det.

Men så är det i stressiga tider, man vill bli klar med alla projekt och då glömmer man bort en del andra saker.

Jag har sytt en del klänningar och tights samt tröjor.

Till mig själv har jag till och med sytt två stycken Simone toppar. En blå och svart.
 Det är lite kul att 2 tröjor kan bli så olika fast man har samma mönster som bas.

Lekfullhet och lite kreativt tänkande kan göra stora skillnader. man ska bara få den inspirationen och tanken att göra lite annorlunda.





Jag har stickat en del också, disktrasor bland annat och jag har hållit på med mina långa benvärmare i en evighet nu, blir aldrig klart.
det är så tråkigt att sticka runt runt så jag brukar somna på kvällarna. Stickar jag på morgonen på tåget likaså, ögonlocken faller ner och jag nickar till.
Då är jag bara på första, det ska bli en till, jisses. 
Benvärmarna som ska värma mig i vinter blir klara till sommaren.




Just nu i symaskinen ligger en halvfärdig klänning.
 Jag hoppas att den blir klar nu, den har varit på gång i 3 veckor, men ja. Jag har ingen ursäkt.
Det blir trist när det blir måsten.
Fast det är ju bara jag som sätter dessa måsten. En ond cirkel.
Fast jag vill ju ändå kunna börja använda min klänning.

Jag har även sytt en Simone topp till julklapp, den tog jag inget kort på heller och nu är det ju försent. Den ligger inslagen i ett paket.
Jag hoppas att den kommer att passa mottagaren.


Ja jag kanske ska sy klart min solrosklänning nu, fast först


ska jag gå och hänga upp lite tvätt, sen ska jag kanske göra...
näe då måste jag sy klart min klänning.


Ha en härlig helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar