Pin it

28 december 2019

Skogens vänner

Hittade ett så gulligt tyg på Rosahuset.com för ett tag sedan.
  Jag kunde inte låta bli att köpa det. Tänkte jag skulle göra något klädesplagg till dem små.

Bäst att passa på så länge man kan.
 Det går snabbt, väldigt snabbt.
Man hinner inte blinka förrän tyget har blivit för barnsligt.  Sen kan man bara titta på dem söta tygerna och önska att få köpa dessa.
Det blir färre smått i min vänskapskrets och familj.


Hursom, tyget ankom. 

Sötchock!

Ett par byxor och ett nattlinne kunde jag sy utav den tygbiten.

Byxorna har en resår midja och muddarna består av samma tyg.
Dessa kan man ju ha och mysa, under overallen och ja sova i om man nu vill det.

Nattlinnet har en muddresår i orangefärg i alla kanter, hals, ärm och nedre kant.
 Dels hade jag stuvbit i muddresår och jag tyckte att den oranga passade bra då det gick lite i det förgvalet i tyget.

Jag hoppas innerligt att klädesplaggen passar mottagarna både i storlek och smak.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar