Pin it

12 november 2015

Nybörjarkurs i virkning

Virka, det kan inte jag.
Varför kan jag inte virka?

Jag vet att vi lärde oss grunderna i skolan.
 Det var länge sedan.

Nu slog jag slag i saken.
 Jag har tänkt på det länge.
Jag anmälde mig till en grundkurs eller nybörjarkurs kan man säga.

Jag ska lära mig att virka!

I går var det så dags.

Men först måste jag få mig en bit mat, så här direkt efter jobbet.
Jag gick till Creperie fyra knop som jag har blivit rekommenderad tidigare.

Det var supergott må jag säga. Jag har inte varit på creperie sedan Parisresan 2010

I alla fall, jag fick ett eget bord och efter en stund kom det en ung tjej som blev placerad i bordet bredvid, men hon satte sig snett mittemot mig.
Nu var det inte jag som började prata utan det var faktiskt Ida som hon hette, en glad och gemytlig tjej med grönt hår från Helsingfors som hade varit över dagen i Stockholm på affärsresa.
Hon skulle äta en bit mat innan hon skulle till Arlanda för att ta flyget hem.

Vi hade jättetrevligt denna timma medans vi åt.
Att gå ut och äta själv innebär inte alltid att man sitter ensam.

Sen var jag tvungen att gå till Litet Nystan för att lära mig virka.

Det var luftmaskor, fasta maskor, stolpar och hmm smygmaskor, vändningar, virka runt, virka blommor, hur gör jag för att avsluta?
 ahh en smygmaska, ja den kan jag...


Mina alster blev inte så snygga och hur håller man virknålen?.
Övning ger färdighet och jag har fått mersmak.





Jag ska bara sticka klart det jag har lovat först, sen, sen ska jag virka.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar