Pin it

2 februari 2016

Stickad randig filt

Nu är babyfilten klar!
Det var i rättan tid också.
Jag bloggade tidigare om att jag hade börjat att sticka på en filt, det kan ni läsa här.
Problemet har varit att jag inte varit nöjd och jag repade upp garnet 2 gånger och började sticka om.


Jag har använt mig av sticka 8 och jag har stickat filten i rätstickning. Garnet jag använt mig av är  Ciao Trunte Merinoull.

Det som var viktigt var att man ska kunna tvätta filten i 40ºC
Jag har stickat filten på beställning av min lillasyster.

Det blev luftiga hål och inte kompakt, därav varför jag använt mig av stora stickor mot det tunna garnet, allt efter beställning.


Det är 60m på jumpersticka 8.
Rätstickning

Jag stickade tills arbetet mätte ca 120cm, sedan maskade jag av löst.

Vill man så kan man virka eller sticka på en kant runt om.
Det är en smaksak.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar