Pin it

5 maj 2016

Äntligen grilltider

Nu är våren här och med den grilltider. 
Det lukat grill från varje hörn.

 Häromdagen grillade vi egna hamburgare med bacon.
 Det blir riktigt gott med grillad bacon på burgare, den där rökiga smaken.


Jag har för ett tag sedan börjat göra egna hamburgare, det blir mycket godare än köpta.
 Nu gör jag inte burgaren hela vägen från kött till malet utan jag är lat och köper färdig färs.
Det blir dessutom billigare att knåda ihop burgaren själv till den storleken du vill ha än att köpa färdiga frysta eller färdiga färska.





Glöden var perfekt så jag passade på att grilla laxen till nästa dags middag.
  Kryddad med mina egna torkade kryddor samt några färska.

Jag har verkligen längat efter att få börja grilla, utomhus ska jag väl tillägga, då vi har en bordsgrill och grillar inomhus då å då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar