Pin it

10 oktober 2020

Kalsonger

                     

Har sagt det tidigare och säger det igen. Det finns så mycket fina tyger.

 





Man vill bara ha men det passar kanske inte alltid.
 Nu fann jag på Ohlssons Tyger fantastiska barntyger till att sy kalsonger av.


                                          

 Nu fastnade jag just för Dinosaurier och den Glada Snigeln

Jag tyckte det kunde vara lite kul att ha som mönster till en liten kille.  
Tyvärr då så hade jag inget mönster så det blev till att köpa ett par kalsipper till mönster.


Vanliga kalsipper vad det nu kallas, troskalsipper, det är trixit att få till det bra och att inte resåren skaver.


Det är lättare att sy boxershorts, mycket lättare. Jag köpte även kalsongresår som är mjukt mot magen.

 Men har inte hittat så stort urval av resår. Det bör ju finnas mer att välja på, gäller väl att titta på rätt ställe. 

Kalsonger är något jag kommer att sy mer av Det gäller bara att hitta det där mjuka sköna tyget med ett roligt mönster.



Mannen min ville inte ha dinosaurier och glada sniglar av någon underlig anledning. jag tycker det är ett jättefina tyg. Kan ju vara lite förståeligt för dem passar nog mer
 till en 4-5 åring.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar