Pin it

7 oktober 2020

Stickad melerad tröja

 Har dammat igenom mina gömmor och sett att jag har ett gammalt garn som jag köpte för ja typ 7 år sen kanske om inte mer.

Det är ett melerat garn som var tänkt till ett mönster jag hittade i en tidning. Men efter att jag började sticka det mönstret så föll projektet i glömska. 
 Sen när jag hittade det igen så ja då kände jag att den här tröjan vill jag ej göra.

Det blev till att repa upp det arbetet jag redan gjort och sedan börja bläddra efter något roligt mönster.

  Så jag hittade ett roligt mönster i en gammal sticktidning. 

Det tog lite tid att fullfölja projektet mycket på grund av att jag har så ont i min högra arm då jag har "frozen shoulder" och det gör så ont att sticka.

Men till slut blev den klar 5 månader senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar