Pin it

26 februari 2017

Mjukisbyxa/Pyamasbyxa Dam

Moster Sansstickerier



Moster Sansstickerier
Köpte för inte så länge sedan trikåtyg från Rosahuset då jag ville sy ett par mjukisbyxor till mig.
 Jag är ju helt såld på dessa trikåtyger med alla möjliga roliga mönster.
 Man kan inte köpa allt på en gång, kan kan man väl, men inte jag.


Det är svårt att välja tyg när det finns så mycket att välja på.
Dalahästar, godis, blommor, ......


Nu blev det ett tyg med söta rävar på.







Moster Sansstickerier






Jag använde ett av mina favoritbyxor som mall.
 Ritade av och klippte ut delarna.
Sedan började jag med att sy ihop sida efter sida.


Benen vek jag upp och sydde en enkel kant i sicksack söm

Moster Sansstickerier



Linningen vek jag in och sydde en kanal.
Var först inne på om jag skulle sy en muddkanal, men kände inte att det passade till dessa byxor,

Moster Sansstickerier



 Istället för resår i midjan klippte jag till ut av resterna av tyget små tåtar som jag sicksackade och sedan trädde igenom kanalen. Det kluriga var hur hålen skulle bli.
Tycker att det blev ett bra resultat.


Susannes mjukisbyxor

Byxorna passade perfekt och det kommer helt klart bli fler.

Jag är som ett barn i en godisaffär nu när jag håller på att lära mig att sy efter mycket om och men.
 Jag har en fantastiskt väninna som är superduktig att sy och hon hjälper och stöttar mig på traven.
För sy, det har inte varit min kopp av te.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar