Pin it

20 februari 2017

SPA för vintertrötta

Torr hud, tråkiga och trötta fötter och flygigt hår.
Känns detta igen?

Bor du i Sverige och det är slutet på vintern, våren närmar sig så är detta väldigt vanligt.

Efter ett par månader i torr luft så börjar mina ben bli extremt torra, det kliar. Likadant varje år.

Jag har smörjt och bäddat med olivolja, jag går använt köpta feta krämer.

I år, nu gjorde jag en egen kräm, inte bara det, jag hade SPA hemma.





 Jag gjorde 1hprinoackning av lera. Jag gjorde en ansiktsmask av vit lera. Jag gjorde en hårkur för topparna bestående av ricinolja, olivolha, valnötsolja och butternutcream. 

Jag gjorde också en fotskrubb av havssalt, kelp, avocadoolja och vaniljolja.



När jag ändå var i rengöra och underhålla kroppen mood fortsatte jag att göra en lotion för hela kroppen.

Bivax, kokosolja, kokosfett, butternutcream, avocadoolja och mandelolja.


Nu mår både kropp, här, fot och själ mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar