Pin it

29 mars 2015

Sy och Laga kläder Söndag

Det är ett återkommande moment för mig.
 Laga byxor.
trist men sant.

Mina lår gnor mot varandra så att det blir väldigt skört, idag har jag förstärkt insidan av låren på mina jeans och lagat ett par andra jeans.






När jag ändå hade symaskinen framme så passade jag på att laga min kjol som legat hela vintern och väntat på att bli hel igen.

Idag var det rena rama systugan hemma.
 Har sytt lite annat idag också.

En kjol och två klänningar.
Nu låter det som att allt gick smärtfritt, haha, det gör det aldrig!






Nej då, lite krångel ska det ju vara.
Inte nog med att tråden krånglade, nålen gick av.



Men vad vore livet utan dessa små trassligheter ?
Rätt bra och smärtfritt faktiskt.

Aja, det gick bra till slut.
Denna gång....




Over and out.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar