Pin it

14 maj 2015

Upplandsleden idag


Idag har jag promenerat en del av Upplandsleden, det blev i alla fall 8,2 km i skogen, en härlig promenad, en mättande lunch och trevligt sällskap.

Jag och fd. kollegan, vännen slog slag i saken och tog en promenad längs Upplandsleden, hunden Ture var med så klart.
Trots att jag bor så nära är det väldigt sällan eller faktiskt aldrig som jag har traskat på leden.
Vi hade väldigt tur med vädret idag, Solen tittade fram en liten stund och vi klarade oss från regn.
Jag tror vi fick 5 droppar på oss och det var på väg till bilen.















Leden går längs vackra ängar, genom skog och en bit på väg.
Fåglarna kvittrar och det är ett allmänt lugn i skogen.
Jag önskar att jag kunde promenera oftare, men utan sällskap är det inte lika roligt.


Vi hade hade äggmackor, blåbärssoppa och kokt korv med bröd med oss.
Det var riktigt gott må jag säga.




Så klart fick ju några av dockorna följa med ut i skogen.
Dockorna var rejält påpälsade idag med nystickade fina tröjor, kjolar och byxor.
Sindy hade sina nya skor som jag köpte på Tradera för ett tag sedan.

Mönster på den blårandiga tröjan kommer i ett eget blogginlägg så fort jag skrivit rent mönstret.




 

Den blå tröjan är rätstickad, den lila tröjan är stickad i mosstickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar