Pin it

22 augusti 2015

Bokrecension

Jag har läst en bok som heter Beauty av Leigh Marsden
.
 Det kom sig så att min kollega hade fått denna bok av sin dåvarande kollega. Vi pratade lite om innehållet i boken och det lät intressant. Så jag fick då låna denna bok av min kollega.
 Men jag läste den inte, så skulle jag sluta och då lämnade jag tillbaks boken oläst.
Men näe det ville sig inte,
-Läs boken sa min kollega till mig. Då har vi en innestående fika, vi måste ses igen när du lämnar tillbaka den och jag vill ha en recension.

Det var ett skämt, det vet jag, men jag tyckte det vore roligt att göra.
Jag har inte skrivit en bokrecension sedan skoltiden.
Kommer inte ihåg hur man gör.

Jag har nu läst boken!
På engelska!

Boken handlar om yachting, om folket som lever det rika livet och njuter och
om dom som jobbar på båten och torkar upp skiten, lagar maten.
Intressant att läsa om det här livet och om bakom kulisserna skrivet av en person
 som jobbat på yacht och vet vad det innebär.

Långar arbetstider, perfektion, städa, städa, och låtsas som om inget har hänt.
Falska livet.

Nu när jag möter framför allt kvinnor dä låren inte går ihop så tänkter jag på denna bok och vad jag just läst. Petar personen i maten eller äter personen normalt och sedan kräks.
Allt för en fasad, rika och kända personer som ska vara size zero, jag vet numera hur det går till. Jag trodde ni bara struntade i att äta, men ni äter...

Jag hade aldrig klarat av att arbeta i denna falska värld med levande spöken och torka deras spyor för att dem ska upprätthålla den perfekta fasaden.

Boken var bra, den var relativt lättläst alltså inte så svår engelska.
Vissa ord kan vara svåra, men man förstår sammanhanget väldigt lätt.

Tack för lånet söta Patizia och nu ska vi fika.
Kramar/S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar